Luisteren om te horen, niet om te beantwoorden

Op verzoek van Utrecht in Dialoog interviewde ik mensen met een passie voor dialoog. 

NicoLette®s: Amina Berkane Abakhou

foto: Amina Berkane Abakhou

Amina Berkane Abakhou is een Marokkaanse vrouw van 44 jaar. Zij coacht en traint vrouwen in haar eigen praktijk, genaamd Basmah. Basmah betekent ‘glimlach’ in het Marokkaans. Amina koos een treffende naam die haar uitstekend beschrijft.
Amina past de het principe van de dialoog toe in haar gezin met haar kinderen, tijdens het coachen, en in het buurthuis waar zij activiteiten organiseert. Eén van die activiteiten is een wekelijkse ontbijt-ontmoetingsgroep voor (migranten)vrouwen. In het kader van de Week van de Dialoog stond die groep deze week in het teken van de dialoogtafel met als thema ‘Samen leven’. Lees verder

Niets is vanzelfsprekend!

Op verzoek van Utrecht in Dialoog interviewde ik mensen met een passie voor dialoog. 

NicoLette®s: Balkan AkbulutBalkan Akbulut werkt als docent op het ROC Midden Nederland. Daarnaast is hij stage- en loopbaanbegeleider. Hij zet – in samenwerking met de jongerenafdeling van Utrecht in Dialoog – dialoogtafels in voor studenten van de opleiding Sociaal Werk. Zo leren zij om met onbekenden een onbevangen gesprek te voeren. “Ik zie veel raakvlakken met het beroep van sociaal werker en de principes van Utrecht in Dialoog. Zij kunnen elkaar versterken. Met de dialoogtafels kunnen onze studenten zich gespreksvaardigheden eigen maken. De meest getalenteerde studenten kunnen later gespreksleider worden.” Lees verder

Luisteren, écht luisteren is zoooo mooi!

Op verzoek van Utrecht in Dialoog interviewde ik mensen met een passie voor dialoog. 

Cathelijne werkt sinds een half jaar als vrijwilligerscoördinator bij Utrecht in Dialoog (UID) en organiseert dialoogtafels.

Cathelijne is 35 jaar en woont in Utrecht. Ze ‘ontdekte’ Utrecht in Dialoog toen ze op een kruispunt in haar leven stond en zocht naar wat het beste bij haar paste. Na deelname aan een ‘luister-training’ raakte ze raakte geïnteresseerd in het principe van de dialoog en in UID, en besloot vrijwilliger te worden. Lees verder

Reclamebanners Nizinny Verbond Nederland

Het NizinnyVerbond Nederland vroeg mij – als vormgever van het verenigingsblad ‘PonnenPost‘ – enkele reclamebanners te ontwerpen. Deze zullen tijdens evenementen worden gebruikt om het hondenras en de Vereniging meer naamsbekendheid te geven.

De foto’s op de banners zijn gebruikt met toestemming van de fotografen. Zoals het hoort.

Dit is het resultaat:

NicoLette®s: reclamebanner

Lees verder

Vormgeving en redactie PonnenPost

De PonnenPost is het clubblad van het NizinnyVerbond Nederland, de rasvereniging van de Polski Owczarek Nizinny. Het blad wordt gemaakt voor en door leden. Er wordt onder andere verslag gedaan over de door het Verbond georganiseerde activiteiten. Ook verhalen over bijvoorbeeld vakantie-avonturen en andere activiteiten van leden met hun hond zijn welkom. Er is regelmatig een themanummer of een fotowedstrijd.

Sinds oktober 2016 ben ik redactielid en verzorg ik de vormgeving van dit leuke magazine. Samen met een mede-redactielid stimuleer ik mensen om artikelen aan te leveren en fotografeer ik de jaarlijkse KampioensClubMatch. Ook zorg ik dat het blad er aantrekkelijk uitziet en lekker leest. Lees verder

Sponsoring Turbo-Els

NicoLetters: logo Turbo ElsEen wijkgenoot had hulp nodig met haar wat ‘officielere’ teksten. Zij wilde namelijk voor de derde keer een sponsoractie organiseren. Dit keer voor inloophuizen voor mensen met kansen. Zij spande zich al twee keer eerder in voor een goed doel. In 2005 haalde ze geld op voor slachtoffertjes van de tsunami, en in 2015 voor een revalidatiecentrum waar zij herstelde naar een operatie.

Behalve het redigeren van de officiële teksten (voor nieuwsbrieven, sponsorbrieven e.d.) maakte ik een low-budget (of beter: een no-budget) website voor haar.  Lees verder

Flyer Boe(k)tiek Rode Kruis

De poster die ik twee maanden geleden ontwierp ter gelegenheid van de verruimde openingstijden van de Boe(k)tiek van het Rode Kruis in Utrecht kreeg een vervolg.

De poster ging specifiek over de extra verkoopdag en de openingsverkoop met kinderkleding. Er moest nu een ‘definitieve’ flyer komen voor de Boe(k)tiek. Lees verder